oppdatert 11.01.2012


Tirsdag 10. januar:
Etappe 9 ANTOFAGASTA - IQUIQUE

se multimedia-grafikk          se etappe-oversikt
Transportetappe: 9 km, Spesialetappe; 556 km, Totalt: 565 km

6. PLASS I DAG, KRASJET FOR Å UNNGÅ ALVORLIG
ULYKKE - det ble likevel 8. plass sammenlagt

Tidsstraffen for å bytte motor (Pål Anders kjørte med ny motor i dag) kommer i morgen.

Starten på spesialetappen går kl. 07.15-13.40 lokal tid
som vil si kl. 11.15-17.40 norsk tid.
Etappe 9 på Eurosport tirsdag LIVE kl. 23:15-24:00,
reprise onsdag kl. 00:45 og 08:30

kl 19.35
Pål Anders er veldig fornøyd med dagen, han kom i mål 15.43 bak Marc Coma. Pål Anders fulgte støvskyen til Coma i nesten 30 mil. Dessverre krasjet han etter at sykkelen sklei mot en grøft. Pål Anders måtte legge den helt ned for å unngå en kommende alvorlig ulykke og det er nærmest utrolig at han ikke ble skadet. Han mistet ikke mer enn 15-20 sekunder på hele dramaet ennå hjelmen ble helt ødelagt.

Pål Anders meddeler via sin hjemmeside at det blir et jurymøte kl. 21 norsk tid hvor en klage på Goncalves skal behandles. Det er nemlig slik at 4 førerne har sett at Goncalves fikk hjelp av turister i går ved å bli tauet. Dersom juryen finner at Goncalves har mottatt slik hjelp, noe han selv nekter for, skal han ilegges 6 timers tidsstraff. Finner juryen ut at han lyver er straffen bortvisning fra rallyet.
Casteu har fremdeles ikke kommet i mål etter motortrøbbel, noe som kan påvirke resultatet sammenlagt for Pål Anders.

Det skjer som vanlig mye både under etappene og etter målgang, det er bare å vente og se hva som skjer.

kl 18.00
Rallyets lengste etappe går mot slutten. Det nærmer seg mål for Pål Anders. Han har holdt raskt tempo i løpet av denne lange dagen. Despres leder foran Coma, og Barreda. Han har ligget på 7. plass på de siste målingene i dag.

kl 06:30
Pål Anders endte altså opp på 2. plass i går etter at han fikk trukket fra 13 minutter grunnet gjørmebadet, noe som blir 1.55 bak Marc Coma. Han er selvsagt særdeles fornøyd med dette resultatet!

Det blir en lang dag også i dag, det skal kjøres i full fart i mer enn 55 mil.
Pål Anders fikk i går kveld satt inn ny motor, og ilegges da 15 minutter tillegg. Det kan vi regne med mange andre også har gjort nå.
Det blir lite kjøring på sand i dag, mest stein og grus og kanskje noe mer "knotete" traseer enn i går. Men Pål Anders er veldig klar for dagen og vil kjøre som best han kan.
Coma starter kl. 7.15 i dag, 11.15 norsk tid. Pål Anders starter 2 minutter etter ham.

Før start:
Etter alt som skjedde i går er Pål Anders ekstra klar til ny dyst.
Pål Anders endte altså opp på 2. plass i går kun 1.55 bak Marc Coma. Han fikk trukket fra 13 minutter gjørmebadet. Han er selvsagt særdeles fornøyd med dette resultatet!
Det blir en lang dag i dag også. I dag skal det kjøres i full fart i mer enn 55 mil.
Pål Anders fikk i går kveld satt inn ny motor, og ilegges da 15 minutter tillegg. Det kan vi regne med mange andre også har gjort nå.
Det blir lite kjøring på sand i dag. Mest stein og grus, og kanskje noe mer "knotete" traseer enn i går. Men Pål Anders er veldig klar dagen og vil kjøre som best han kan.
Coma starter kl. 7.15 i dag, det er 11.15 norsk tid. Pål Anders starter 2 minutter etter ham.

NYHETER


 

    NYHETER      Se flere nyheter
10.01 DAKAR-ETAPPE 9: ANTOFAGASTA - IQUIQUE 6. PLASS
10.01 Avanserte til 6. plass og 8. plass totalt
10.01 Avanserte til tross for et dramatisk velt
10.01 Pål Anders avanserte til 6. plass på rallyets lengste etappe
10.01 Dramatisk for Pål Anders på rallyets lengste etappe tirsdag
10.01 Krasjet for å unngå alvorlig ulykke
     

 

Støtt våre samarbeidspartnere fordi de støtter oss!
Vi treffes på Harstad Motorsport Senter
- Harstads aktivitetssenter for motorsportsinteresserte i ditt nærmiljø -

Sidene er optimalisert for 
Klikk her for å laste ned den nyeste versjonen. Webmaster administrerer nettstedet
for NMK Harstad. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © NMK Harstad. Redaktøren arbeider etter regler for god presseskikk
og er ikke ansvarlig for innhold på eksterne nettsider det
linkes til. 
Les mer om vilkår, redaktøransvar og presseetikk