StartsideInformasjonGjestebokArkivetHva skjer? AktivitetskalenderGrasrotandelenKjøp & SalgSponsorerLinkerLes ePost eller skaff deg ePostMedlemssideStyre & Stell - KontaktinfoOppdatere sidenGå tilbake
Se aktivitetskalenderen - Vises best med Sidene vises best med Internet Explorer

Siden er sist oppdatert:

Startsiden
Gå tilbake
 
Les ePost
Oppdatere siden Oppdatere



              
Les mer om:
NMK Harstad
Tracksa Lys
Moto-
/Minicross
Bil-/Rallycross
Offroad/Biltrial
Crosskart
Besøk oss gjerne!
Bli medlem
Profileringsprodukt



Medlem / førerinfo:
Medlemssider
Nyhetsarkiv
Aktivitetskalender
Søknad/skjemaer
Påmelding løp
Treningstider
Terminliste
Resultatlister



Diverse:
Kjøp & Salg
Bildegalleri
Førerprofiler 
Videosiden
Linker
Sponsorer

Gjestebok
 

Kontakt:
Kontakt klubben
Styre og stell
Bli medlem
  




     













Sist oppdatert




NMK Harstad støttes av
Safe Community
Trygge samfunn


22.03.2010
Begynner du så smått å
gjøre deg klar
til sesongen?

Hva bør du som fører og foresatt tenke på?

Har du
betalt medlemskapet ?- om ikke du har fått giro,
     sjekk med NMK   
  32 21 00 34 / 95 00 10 92       [email protected]
betalt treningslisens?
    
- du må betale kr. 100 til konto: 4760.17.49919    Info, treningsavgift
betalt treningslisensen ? - om du ikke har fått lisensen,
     kontakt NMF  
  815 27808 eller 32 01 61 80   [email protected]
sjekket sikkerhetsutstyret? (passer det/er alt i orden?)
    
Sjekk Kjøp & Salg-sidene
pussa støvet av crosseren?
sjekka kjede, ekerter og smurt opp ...?

Har du spørsmål? Ta kontakt med en i gruppa

Til deg/dere
som vil starte med mini-/motocross eller har en
    håpefull som vil starte med mini-/motocross:

       
Les mer om å starte HER     Se også

som skal kjøpe sykkel/starte med motocross:
Hvor stor skal sykkelen være? Bruk sunn fornuft, sykkelen skal passe til føreren.
Rett størrelse på sykkelen er viktig med hensyn til sikkerheten for føreren. Det er
også viktig at føreren har kontroll på banen under forskjellige føreforhold samt de
man kjører ilag med og banemannskapet.

       
Les mer om å starte HER     Se også

som er helt ny eller har litt kjøretrening:
Vi anbefaler: Sitt på sykkelen med full vekt. Dersom tåspissene er nedi
bakken/gulvet på begge sider er dere på rett spor er den å regne som passe.
Vi anbefaler: Dersom begge føtter er godt plassert på bakken/gulvet vil du mest
sannsynlig måtte kjøpe ny sykkel raskere enn du aner da føreren ikke vil ha det
særlig behagelig under kjøringen.


som har kjørt en stund:
(da mener vi minst en sommersesong)
Vi anbefaler: Som nevnt over men i dette tilfellet gjør det ingen ting om bare
èn fot/tåspiss rekker ned i bakken eller gulvet.

Lurer du på hvor stor crosser du skal ha?
Da kan dette være til hjelp:

                   
Modell Type/Modell Type/Modell Type/Modell Type/Modell
Setehøyde
Hestekrefter
Setehøyde
Hestekrefter
Setehøyde
Hestekrefter
Setehøyde
Hestekrefter
PW PW 50 PW 80    
  485mm
 
635mm
 
   
WR WR250F WR450F    
  990mm
 
990mm
 
   
TT-R TT-R50E TT-R110E TT-R125LW TT-R125LWE
  555mm
 
670mm
 
805mm
 
805mm
 
YZ YZ 85/LW YZ 125 YZ 250F YZ 450F
  864/904mm
 
998mm
 
997mm
 
1001mm
 
Informasjonen over er hentet fra brosjyrer fra Yamaha
         
        
Modell Type/Modell Type/Modell Type/Modell Type/Modell
Setehøyde
Hestekrefter
Setehøyde
Hestekrefter
Setehøyde
Hestekrefter
Setehøyde
Hestekrefter
CRF CRF 50F CRF 70F CRF 80F CRF 100F
 under 100cc 550mm
 
655mm
 
734mm
 
775mm
 
CRF CRF 150 CRF 250 CRF 450
 over 100cc 832mm
22,5 HK
955mm
44 HK
955mm
55 HK

 
Informasjonen over er hentet fra brosjyrer fra Honda
         

Se også

 

Støtt våre samarbeidspartnere fordi de støtter oss!
Vi treffes på Harstad Motorsport Senter
- Harstads aktivitetssenter for motorsportsinteresserte i ditt nærmiljø -

Sidene er optimalisert for 
Klikk her for å laste ned den nyeste versjonen. Webmaster administrerer nettstedet
for NMK Harstad. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © NMK Harstad. Redaktøren arbeider etter regler for god presseskikk
og er ikke ansvarlig for innhold på eksterne nettsider det
linkes til. 
Les mer om vilkår, redaktøransvar og presseetikk.